Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


WANNABE

Megjelenés: 1996. Július 8.
UK Helyezés: 01 (×7)
UK Eladás: $ 2,080,086

Spice Girls angol lánycsoport debütáló kislemeze . A csoport tagjai írták és komponálták Matt Rowe és Richard "Biff" Stannard közreműködésével a csoport első professzionális dalszerző munkamenetében. Rowe és Stannard készítette a csoport 1996 novemberében megjelent debütáló albumához, a Spice -hez . , nagyon gyorsan komponálták és rögzítették, de az eredményt a kiadójuk halványnak ítélte, és Dave Way keverésre küldte . A csoport nem volt elégedett az eredménnyel, és a felvételt ismét keverték, ezúttal Mark "Spike" Stent.

A "Wannabe" egy uptempo dance dance pop dal, mellyel Mel B és Geri Halliwell rappel. A dalszöveg, amely a női barátságnak a heteroszexuális kötelékkel szembeni értékét tárgyalja, a női felhatalmazás ikonikus szimbólumává vált, és a csoport Girl Power filozófiájának legemblematikusabb dalává vált. Annak ellenére, hogy a zenekritikusok vegyes véleményeket kaptak, a dal elnyerte a legjobb brit írású kislemez díját az 1997-es Ivor Novello Awards-on, és az év brit kislemeze az 1997-es Brit Awards-on.
A "Wannabe" -et nagymértékben népszerűsítette a csoport. A videoklip, amelyet Johan Camitz rendezett , nagy sikert aratott a brit The Box kábelhálózaton , ami felkeltette a sajtó érdeklődését a csoport iránt. Ezt követően a dal intenzív rádiós műsorokat sugárzott az Egyesült Királyságban, míg a csoport televíziós műsorokban adta elő, és interjúkat és fotózásokat kezdett tini magazinoknak.
A csoport a közönség iránti érdeklődés hullámára reagálva a Virgin 1996 júliusában, jóval a Spice album tervezett megjelenési dátuma előtt adta ki a dalt, mint a csoport debütáló kislemezét az Egyesült Királyságban . A "Wannabe" hét héten át vezette az Egyesült Királyság Singles Chart listáját, és kettős platina minősítést kapott a brit fonográfiai ipar (BPI) által. A dalt 1997 januárjában adták ki az Egyesült Államokban, és négy hétig a Billboard Hot 100 -as listavezetője volt . Ez volt a csoport egyetlen első számú kislemeze abban az országban. 1996 végére a "Wannabe" 22 nemzet toplistáin állt, és 1997 márciusára ez a szám 37 -re emelkedett. A "Wannabe" a világ egyik leánycsoportjának legkeresettebb kislemeze lett, 1 385 211 és 2 910 000 példányban értékesítették az Egyesült Királyságban (2017-ig) és az Egyesült Államokban (2014-ig), és 1997 végéig világszerte több mint 7 millió példányban. Egy 2014 -es tanulmány szerint az elmúlt 60 év legkönnyebben felismerhető popdalának bizonyult.
A Wannabe 25 című EP 2021 -ben jelent meg a kislemez 25. évfordulója alkalmából.

Háttér - 1994 márciusában az apa és fia csapata, Bob és Chris Herbert , a finanszírozó Chic Murphy-vel együtt, a Heart Management cégnév alatt dolgozva hirdetést helyeztek el a The Stage-ben , amelyben feltették a kérdést: "Ön utcai okos, extrovertált, ambiciózus, és tud énekelni és táncolni? " Miután több száz választ kapott, a menedzsment öt lányból álló csoportra szűkítette a keresést: Victoria Adams , Melanie Brown , Melanie Chisholm , Geri Halliwell és Michelle Stephenson . A csoport a Maidenhead -i házba költözöttés megkapta a "Touch" nevet. Stephensont végül kirúgták, mert hiányzott a többi csoporttag indíttatása. Emma Bunton váltotta. Novemberben a csoport - immár "Spice" néven - rávette menedzsereiket, hogy állítsanak ki egy kirakatot iparági írók, producerek és A&R férfiak előtt a londoni Shepherd's Bush Nomis Stúdiójában. Richard Stannard producer , a stúdióban, Jason Donovan popsztárral folytatott találkozón , részt vett a kirakaton, miután meghallgatta Brownt, miközben a folyosón töltődött. Stannard emlékeztet: Mindennél jobban csak megnevettettek. Nem hittem el, hogy ebbe a helyzetbe kerültem. Nem érdekelte, hogy időben járnak -e a tánclépésekkel, vagy az egyik túlsúlyos vagy nem olyan jó, mint a többi. Ez valami több volt. Ez csak boldoggá tette. Mint a nagyszerű poplemezek.
Stannard a vitrin után ott maradt, hogy beszéljen a csoporttal. Ezt követően jelentette dalszerző társának, Matt Rowe -nak, hogy megtalálta "álmaik popcsoportját". Chris Herbert 1995 januárjában lefoglalta a csoport első professzionális dalszerző munkamenetét a producerekkel a Strongroomban, a Curtain Road -on, Kelet -Londonban. Rowe felidézi Stannardéhoz hasonló érzéseket: "Szeretem őket. Azonnal. [...] mint senki más, akivel korábban találkoztam. Az ülés eredményes volt; Stannard és Rowe megbeszélték a dalszerzési folyamatot a csoporttal, és megbeszélték, hogy mit szeretne tenni a lemezen. Brown önéletrajzában emlékeztet arra, hogy a duó ösztönösen megértette álláspontjukat, és tudta, hogyan kell beépíteni őket.

Kritika - A "Wannabe" vegyes kritikákat kapott az Egyesült Királyság zenekritikusaitól. Paul Gorman, a Music Week hegye a csoportot „okosnak, szellemesnek, koptatónak és kifejezetten szórakoztatónak” nevezte. A dalt "R & B-lite debütáló kislemezként" jellemezte, és Neneh Cherry hatásait jegyezte meg benne. végzett vizsgálat a brit pop zenekar Deuce a Smash Hits magazin bemutatott csoport „Wannabe”, mint „sántít”, „rettenetes”, és „nem elég erős a debütáló kislemez.” Kate Thornton , a Top of the Pops magazin szerkesztője megjegyezte, hogy a lányos csoport ötlete "nem fog megvalósulni"; túl fenyegetőnek tartotta.A Guardian , Caroline Sullivan "aranyos hip -pop és egy homályosan feminista líra" kombinációjának nevezte, és meglepődött azon is, hogy "figyelembe véve a" Wannabe "enyheségét", a csoport elsöprő mennyiségű ajánlatot kapott lemezcégektől. Az NME magazin úgyjellemezte a dalt, mint "a Bananarama , Betty Boo és a Shampoo együttes ereje". Ugyanezen folyóirat Dele Fadele "bosszantónak" nevezte a dal hídja alatti rap -t, és a csoport zenéjéről írva hozzátette: "Nem jó. Nem okos. De szórakoztató." A "Wannabe" című folyóiratEzzel szemben elnyerte a legjobb kislemezt az 1997-es BRIT Awards-on , [60] és az év nemzetközi slágere és a legjobb brit írott kislemez díját a brit Zeneszerzők és Dalszerzők Akadémiája által bemutatott1997-es Ivor Novello Awards-on. A dalt a VH1 "A 90 -es évek 100 legnagyobbdala" című művének 33. helyén, és az NME 2011-es "Az elmúlt 15 év 150 legjobbszáma" listáján a111. helyen szerezték meg.
Az Egyesült Államokban a dalra adott reakció is vegyes volt. Edna Gundersen, a USA Today munkatársa a csoport debütáló albumának áttekintésében azt mondta, hogy a "Wannabe" "dallamos, de eldobható dallam, amely a debütáló fanyar rágógumit és a csomagolt szexiséget jellemzi". Greg Kot , a Chicago Tribune munkatársa "alattomosan frappánsnak nevezte, [...] [hogy] az idei" Macarena "-ként alakul ki ." Karla Peterson, a The San Diego Union-Tribune munkatársa ezt mondta: " Wannabe 'UGH -t írt az egészre ", hozzátéve, hogy" könyörtelenül fülbemászó és borzasztóan megalázó "volt. The Buffalo News 'sAnthony Violanti "ellenállhatatlannak" nevezte. Sarah Rodman, a The Boston Globe munkatársa "mániákusan pörgős kislemezként" írta le, Stephanie Zacharek a Salon.com -tól pedig "bocsánatkeltően pimasz tánc slágerként ". Melissa Ruggieri, a Richmond Times-Dispatch munkatársa megjegyezte, hogy "hatékony amerikai bemutatkozó kislemezük alapján [...] a Spice Girls-től elvárható, hogy többet nyújtson ebből a pörgős popból debütáló albumán", de úgy érezte, hogy "A" Wannabe "-től eltekintve az album táncos számai színesek, unalmasak." Larry Flick, a Billboardmagazin azt mondta, hogy "az élesebb lánycsapat rajongói [...] túl bolyhosnak találhatják ezt a kislemezt", de hozzátette, hogy "mindenki más, aki szereti az ízletes pop- horgokat , a lírai pozitivitást és a kedélyes ritmusokat, dúdolni fog" ez a kislemez hónapokig."
Néhány bíráló észrevette a zenei műfajok kombinációját. Christina Kelly, a Rolling Stone magazin munkatársa kritizálta a csoport imázsát, és hozzátette, hogy dalaik, köztük a "Wannabe", "a hip-hop és a sajtos popballadria vízzel kevert keveréke, amelyet egy marketingkoncepciójú menedzser hozott össze". Matt Diehl az Entertainment Weekly azt mondta, hogy „több egy rövid összefoglalót a zenei stílusok (az ABBA stílusú kórusok, hogy meggyőző hip-hop ), mint a tényleges dal,” és Sara Scribner a Los Angeles Times úgy jellemezte, mint "a rapper rágógumiból készült hip-hop édessége Neneh Cherry és Monie Love albumai közül kiemelkedett ."Charles Aaron, a Spin magazin úgy nevezte, hogy "gyors, a '80 -as évek közepén megjelenő tinédzser papírkötés életre kel [...] szóval nyálas, a kezedben olvad, nem a szádban". A dal rangsorolt tizenötödik az amerikai Pazz & Jop , egy országos közvélemény-kutatás kritikusok által kiadott The Village Voice és vezeti a zenei szerkesztő Robert Christgau,  aki pedig „klasszikus”.
A kritikusok mai véleményei azonban többnyire pozitívak. Stephen Thomas Erlewine, az AllMusic munkatársa szerint „egyik lánynak sincs nagyszerű hangja, de személyiséget és karizmát áraszt, ami a Wannabe-hez hasonló ugráló dance-popot hajtja, nevetséges„ cikcakk-ahhh ”kampójával , tiszta pop bűnös élvezetbe. Dan Cairns, a The Sunday Times munkatársa szerint a dal "rossz szagot hagy a szájban: [mert] a Girl Power valódi öröksége vitathatatlanul egy olyan korú ruhaipar, amely termény felsőket és más minimális ruhadarabokat árul fiatal lányoknak, "de hozzátette, hogy" ugyanaz a két perc és 53 másodperces pop tökéletesség marad, mint valaha ".album, az IGN azt mondta, hogy tíz év elteltével "még mindig viszonylag frissnek hangzik", míg a Digital Spy Nick Levine szerint a "Wannabe" továbbra is "túláradó hívókártya" maradt. A Billboard az 5. dalt választotta minden idők 100 legjobb lánycsoportos dala és 1997 legjobb pop dalának listáján.

A "Wannabe" 25. évfordulója alkalmából 2021 júliusában megjelent a csoport debütáló kislemezének EP -je, amely korábban kiadatlan demókat is tartalmazott.

CD 1

01: WANNABE [Radio Edit] - 2:52
02: BUMPER TO BUMPER - 3:43
03: WANNABE [Vocal Slam] - 6:20

CD 2

01: WANNABE [Radio Edit] - 2:52
02: WANNABE [Dave Way Alternative Mix] - 3:27
03: WANNABE [Dub Slam] - 6:25
04: WANNABE [Instrumental] - 2:52

WANNABE 25

01: WANNABE [Radio Edit] - 2:55
02: WANNABE [Junior Vasquez Remix Edit] - 5:57
03: WANNABE [Demo] - 2:57
04: FEED YOUR LOVE - 5:13

LOVE THING

Ebből a dalból lett volna második kislemez, amit megjelentet volna a csapat, de végül lecserélték Say You'll be There-re. A dal; a kapcsolatokra összpontosít, és arra, hogy sok csalódás után a lányok mit sem akarnak tudni a szerelemről. A Girl Power filozófiáját szimbolizálja azáltal, hogy megmutatja egymás közötti támogatást és megtalálja az erőt a folytatáshoz.

SAY YOU'LL BE THERE

Megjelenés: 1996. Október 14.
UK Helyezés: 01 (×2)
UK Eladás: $ 1,122,900

Spice Girls angol lánycsoport dala a debütáló stúdióalbumukból, a Spice -ből (1996). Ezt a Spice Girls írta Eliot Kennedyvel, miután a csoport 1995-ben elhagyta korábbi menedzsmentjét. Jonathan Buck később dalszerzői elismerést is kapott. Az Absolute produkciós duó a dance-pop és az R&B hatások keverékét építette be a dalba, amely magában foglal egy harmonika szólót is , Judd Lander által . A dal szövege leírja azokat a dolgokat, amelyeket a csoport együtt élt át, és azt, hogy mindig ott voltak egymásnak. Vegyes kritikákat kapott a zenekritikusoktól , akik közül sokan dicsérték a fogékonyságát, míg mások kritizálták a produkciót.
Eredetileg a lemezkiadó a csoport debütáló kislemezének tekintette, és 1996. október 14-én adták ki az album második kislemezeként. Ez lett a második első helyük az Egyesült Királyságban, és a brit fonográfiai ipar (BPI) platina minősítést kapott. . Kereskedelmi sikert ért el Európa -szerte, és a legtöbb listán az első tízet érte el. Népszerűsége következtében a dalt 1997 -ben adták ki Ausztráliában, és az Ausztrál Hanglemezipari Szövetség (ARIA) arany minősítést kapott . Az Egyesült Államokban a Billboard Hot 100 ötödik helyén debütált , és ekkor rekordot döntött a listán szereplő brit fellépés legmagasabb bejegyzésével.
A videoklipet a Faster, Pussycat! Megöl! Megöl! (1965) és a Pulp Fiction (1994), és a csoportot női techno- harcosok zenekaraként mutatják be, akik harcművészeteket és csúcstechnológiájú ninja-hatású fegyvereket használnak egy szerencsétlen férfi elfogására. Ez magában foglalja a férfiak erőtlenségének szimbólumait, és példaként szolgál a szolidaritáshoz és a csoport kötődéséhez. Pozitív reakciókat kapott, és számos díjra jelölték, beleértve az 1996 -os Smash Hits Poll Winners Party -t , az 1997 -es MTV Video Music Awards -ot és az 1997 -es Brit Awards -ot.

Háttér - 1994 márciusában az apa-fiú csapat, Bob és Chris Herbert , a finanszírozó Chic Murphy-vel együtt, a Heart Management üzleti néven dolgoztak, úgy döntöttek, hogy létrehoznak egy lánycsoportot, hogy felvegyék a versenyt a brit popzenei életet uraló fiúbandákkal . az idő. A The Stage -ben hirdetést helyeztek el , amely feltette a kérdést: "Ön utcai okos, extrovertált, ambiciózus, és tud énekelni és táncolni?" Miután több száz választ kapott, a menedzsment öt lányból álló csoportra szűkítette a keresést: Victoria Adams , Melanie Brown , Melanie Chisholm , Geri Halliwell ésMichelle Stephenson . A csoport a Maidenhead -i házba költözött, és megkapta a Touch nevet. Stephensont végül kirúgták, mert hiányzott a többi csoporttag indíttatása. Emma Bunton váltotta. Novemberben a csoport - most Spice néven - rávette menedzsereiket, hogy állítsanak ki egy kirakatot iparági írók, producerek és A&R férfiak előtt a londoni Shepherd's Bush -i Nomis Stúdióban , ahol "elsöprően pozitív" reakciót kapott.
A csoport iránti nagy érdeklődés miatt Herberték gyorsan hozzáfogtak egy kötelező szerződés megkötéséhez. A vitrinben kapott reakciótól felbuzdulva mind az öt tag késleltette a szerződések aláírását, többek között Victoria Beckham apja, Anthony Adams jogi tanácsai alapján. 1995. március végén, mivel a csoport csalódott volt, mert menedzsmentjük nem volt hajlandó meghallgatni elképzeléseiket és elképzeléseiket, elváltak a Heart Managementtől. Annak érdekében, hogy biztosítsák ellenőrzésüket saját munkájuk felett, a csoport lekérte diszkográfiájuk mesterfelvételeit az irányító irodáktól. A következő héten találkozniuk kellett volnaSheffield -alapú dalszerző és lemeztervező Eliot Kennedy . Chris Herbert hetekkel a csoport indulása előtt megszervezte az ülést.

Kritika - A dal vegyes kritikákat kapott a zenekritikusoktól ; akik közül sokan dicsérték a "Say You'll be There" fülbemászó voltát, míg mások kritizálták a produkciót. Alan Jones Music Week azt írta: „Miután egy tinkly koktélbár zongora intro, ahogy áthalad a Zapp-szerű fázis egyenesen örök területére. Ez valamivel kifinomultabb, mint Wannabe és valószínű, hogy elősegítsék a karrier, de olyanok is, akik szerették a quirkiness a elmúlik az első ütés. " Dele Fadele, az NME-ből "szörnyen fülbemászó dallamnak" nevezte, és "legkorszerűbb '96-os popzenének" minősítette. A Time magazinkeveredett a pályán, bár a dal groove -ját "áthatónak" nevezte, úgy vélte, hogy túlságosan hasonlít a Föld, a szél és a tűz munkájához . A Richmond Times-Dispatch kritikusa, Melissa Ruggieri „ártalmatlan, közepes tempójú lábfutónak” tartotta a dalt, amelyet a Top 40 rádiónak készítettek. Edna Gundersen , az USA Today munkatársa elutasította a csoport debütálását "assembly-line dance-pop" -ként, de a "Say You Be There" -ot emelte ki az album egyik csúcspontjaként. Az Atlanta Journal-ConstitutionSteve Dollar író kritizálta a dalt, és úgy jellemezte, hogy "tiszta édesség, több cukor, mint fűszer", és megjegyezte Stevie Wonder hatását a szájharmonika szólóban. Greg Kot , a Chicago Tribune munkatársa lenyűgözte debütáló albumát, a dal " G-funk szintetizátorát" egyszerűen a "sima használt városi pop összeállításának" részének tekintette. Ha összehasonlítjuk a dalt „Wannabe” Billboard " s kritikus Larry Flick azt hitte, hogy a»közvetlenül a fertőző«, de»nem olyan buta és újdonság-vezérelt«. Barry Walters, A falu hangjaösszehasonlította a két dalt is. Úgy találta, hogy a "Say You'll be There" "még fogósabb", mint a "Wannabe". A kislemez áttekintésekor David Browne, az Entertainment Weekly B+-ra értékelte, a dallamot "kellemesen habzónak" minősítette, ugyanakkor zavart a dal lírai tartalma. Ken Tucker ugyanebből a kiadványból negatívebbnek nevezte a P-Funk produkcióját "utcai hitelfelvételre".
A kritikusok visszamenőleges véleményei általában pozitívak. Áttekintve a debütáló album Spice , Stephen Thomas Erlewine származó allmusic meglepődött, hogy milyen a dal „fülledt lelke” volt „több, mint egy bűnös élvezet”, míg Brian Grosz származó Albumism nevezte a „nagy disco track”. A csoport Greatest Hits 2007 -es gyűjtőalbumának áttekintésében az NME azt mondta, hogy ez egy "remek dal minden korban". Alexis Petridis, a The Guardian munkatársa úgy érezte, hogy csiszoltabb, mint a "Wannabe", és a dallamot "azonnal emlékezetesnek" minősítette.Az Evening Standard kritikusa, Jessie Thompson a dalt a csoport egyik legjobbjának tartotta, dicsérte a dal lírai tartalmát és a harmonika szólóját. A Billboardnak írt Jason Lipshutz dicsérte a dal produkcióját, és a horgot "rendkívül fülbemászónak", a hangszeres elrendezést pedig "okosnak, de egyszerűnek" nevezte. Anne T. Donahue, a Vulture.com webhelyéről úgy képzelte el, mint a "tökéletes középutat" a csoport lassabb balladái és vidám kislemezei között, és hozzátette, hogy "több mint 20 évvel később is emlékezünk a "Say You'll be There ". A csoport dalainak 2018 -as rangsorában az NMEíró El vadászat helyezte a tetején a csoport teljes katalógus, és jellemző rá, mint a „lényege mindennek, hogy a lány erő állt”. A Q magazin a 2003 -as "1001 legjobb dal" listáján a "Say You Will There" -ot a 93. helyre sorolta. A Time Out a dalt a 39. helyre helyezte a 2015 -ös "The 50 best '90s songs" listáján. Laura Richards úgy érezte, hogy a dal megtestesíti a csoport zenei stílusát, a pop és az R&B keverését , "tiszta zseni" -nek tartva. A Billboard 2017 -es „ Minden idők 100 legnagyobb lánycsoportos dala” listáján a 25. helyen szerepelt.

CD 1

01: SAY YOU'LL BE THERE [Single Mix] - 3:56
02: TAKE ME HOME - 4:07
03: SAY YOU'LL BE THERE [Junior's Main Pass] - 8:33
04: SAY YOU'LL BE THERE [Instrumental] - 3:56

CD 2

01: SAY YOU'LL BE THERE [Single Mix] - 3:56
02: SAY YOU'LL BE THERE [Spice Of Life Mix] - 7:01
03: SAY YOU'LL BE THERE [Linslee's Extended Mix] - 4:09
04: SAY YOU'LL BE THERE [Junior's Dub Girls] - 8:29

2 BECOME 1

Megjelenés: 1996. December 16.
UK Helyezés: 01 (×3)
UK Eladás: $ 1,341,800

Spice Girls angol lánycsoport dala. A csoport tagjai írták Matt Rowe -val és Richard Stannard -dal együtt a csoport első professzionális dalszerző ülésén, és Rowe és Stannard készítette a csoport debütáló albumához, a Spice -hez (1996).
„2 Become 1” egy pop ballada, mely műszereket egy gitár , egy elektronikus billentyűzet és vonós hangszerek . A dalszövegek két szerelmes kötődésére összpontosítanak, és a fogamzásgátlás fontosságára is kitérnek . A Big TV! -Directed videoklip, mely funkciók a csoport végző ellen time-lapse felvételek a Times Square in New York City -ben teljesen lövés ellen zöld képernyő egy stúdióban, Londonban. A hátteret később egymásra helyezték.
A csoport harmadik kislemezeként jelent meg 1996. december 16 -án, és általában jól fogadták a zenei kritikusok, és kereskedelmi sikert aratott. Három hétig az Egyesült Királyság Singles Chart élén állt , ezzel a csoport harmadik egymást követő toplistája lett, a második milliós eladású kislemezük és az első karácsonyi első számú kislemezük az Egyesült Királyságban. 1997 júliusában, a dal megjelent az Egyesült Államokban, tetőzik a négyes a Billboard Hot 100 , és kap egy arany minősítést a Recording Industry Association of America (RIAA). Hasonlóan teljesített nemzetközi szinten is, és a toplista csúcsán volt a legtöbb listán. A dalt 1998 -ban "Az év dala" -nak nevezték elASCAP London Music Awards.
2019 -ben Emma Bunton duettként feldolgozta a dalt Robbie Williams -nel, negyedik szólóalbumán, a My Happy Place -en.

Háttér - 1994 decemberében a Spice Girls rávette korábbi menedzsereiket-apa és fia csapatát, Bobot és Chris Herbertet- , hogy a londoni Shepherd's Bush-ban , a Nomis Stúdióban kirakatot állítsanak fel iparági írók, producerek és A&R férfiak előtt. Richard Stannard producer eredetileg a stúdióban volt, hogy találkozzon a popsztárral, Jason Donovannal , de végül a kirakatban találta magát, miután meghallotta Melanie Brownt , miközben a lány a folyosón töltődött. Stannard emlékeztet: Mindennél jobban csak megnevettettek. Nem hittem el, hogy ebbe a helyzetbe kerültem. Nem érdekelte, hogy időben járnak -e a tánclépésekkel, vagy az egyik túlsúlyos vagy nem olyan jó, mint a többi. Ez valami több volt. Ez csak boldoggá tette. Mint a nagyszerű poplemezek.
Stannard azután maradt, hogy mindenki elhagyta a vitrint, hogy beszéljen a csoporttal, majd beszámolt dalszerző társának, Matt Rowe -nak, hogy megtalálta álmaik popzenekarát. 1995 januárjában Chris Herbert lefoglalta a csoport első professzionális dalszerző ülését a producerekkel a Strongroomban, a Curtain Road -on, Kelet -Londonban. Rowe emlékszik arra, hogy Stannardhoz hasonlóan érezte magát, amikor először találkozott a csoporttal: "Szeretem őket. Azonnal. [...] Olyanok voltak, mint senki, akivel korábban találkoztam." Az ülés eredményes volt, mivel úgy tűnt, hogy a duó jól kijön a csoporttal, együtt megbeszélték a dalszerzési folyamatot és azt, hogy mit akarnak kezdeni a lemezzel.Önéletrajzában Brown emlékeztetett arra, hogy a duó ösztönösen megértette álláspontjukat, és tudta, hogyan kell „öt hangos lány szellemét beépíteni a nagyszerű popzenébe”.

Írás és inspiráció - A "2 Become 1" címet a Spice Girls, Richard Stannard és Matthew Rowe partnerei írták. Stannard és Rowe is közösen készítette a számot. Miután több uptempo tánc alapú dalt írt, mint például a " Wannabe ", a csoport és a két producer úgy döntött, hogy egy lassú balladát írnak . De amikor a csoport írta a dalt, rájöttek, hogy ez egy kicsit latyak, ezért úgy döntöttek, hogy a fogamzásgátlás fontosságát a szövegekkel kezelik : "Légy egy kicsit bölcsebb baba. Tedd fel, vedd fel".
A dalt a "különleges kapcsolat" ihlette, amely Geri Halliwell és Rowe között alakult ki . Brown utalt erre a fejleményre önéletrajzában, így kommentálva: "Amikor [Rowe] és Geri egymásra néztek, tudtam, hogy mi történik, bár tagadták. Túl jól ismertem mindkettőt ahhoz, hogy számomra titok. " Stannard a Halliwell és Rowe közti szeretetről így nyilatkozott: "Nem akarok a dolgok mellé állni. Nagyon közel álltak egymáshoz. Kattintottak. És azt hiszem, a" 2 Become 1 "szövege ebből származik, különösen az első vers, amelyet együtt írtak."

Spanyol verzió - A csoport rögzítette a dal európai spanyol változatát, amelyet ők, Rowe, Stannard és N. Maño írtak. A cím "2 Become 1" (spanyol változat) volt, bár a cím lazán le van fordítva a dal "Seremos Uno Los Dos" egyik sorában. A Spice debütáló albumuk tizenegyedik számaként jelent meg Latin-Amerikában, Dél-Afrikában, az album különleges újrakiadásában Spanyolországban, és a "2 Become 1" maxi-single egyik számaként. MINKET. A Spanglish szerkesztés, hogy forgalmazott versek között az angol és a spanyol változat jött létre, DJ Mike Rizzo és termelési igazgatója Bill Schultz New York-i székhelyű rádió WKTU.

Kritika - A dalt általában jól fogadták a zenekritikusok. Brian Grosz az albumizmusból úgy fogalmazott, hogy "sima R&B jam". Stephen Thomas Erlewine, az AllMusic munkatársa "tökéletes felnőtt kortárs édességnek" nevezte. A csoport 2007 -es Greatest Hits című albumának áttekintésében Talia Kraines, a BBC Music zeneszerzője "csillogónak" nevezte, hozzátéve, hogy "csak egy hideg szív képes nem szeretni az első ünnepi #1 -et". Larry Flick, a Billboardmagazin azt mondta, hogy "meglepően ügyesek meleg és romantikus képeket szőni egy édes dallam fölött", hozzátéve, hogy "[Mindenki] örülni fog a szám lágy harmóniák és finom akusztikus gitárriffek elrendezésének" ". Greg Kot , a Chicago Tribune munkatársa elmondta, hogy első albumuk "a sima, használt városi pop gyűjteménye, amely magában foglalja [...] G-funk szintetizátorokat a" Say You Be There "[...] és a Babyface című művekben . gitár és vonós balladája a '2 Become 1' "címen.  Digitális kémNick Levine megjegyezte, hogy a csoport lassabb dalai "valószínűleg a legerősebb öltönyük", és úgy gondolta, hogy a dalnak "sikerül egyesítenie a tökéletes karácsonyi ballada minden elemét - egy kis eleganciát, egy csipetnyi romantikát, egy szexi leves" nagylelkű szikrázás - és még mindig talál időt a biztonságos szexüzenetre. "  Whitney Pastorek, az Entertainment Weekly munkatársa szerint "túl lassú, és úgy tűnik, hogy a dalszövegeket egy biztonságos szexet szerető egyszarvú írta", hozzátéve, hogy "szinte lehetetlen azonosítani az egyes Spice Girls-eket a hangjuk alapján. , szóval ecsetelt az eljárás ". A Time magazin Christopher John Farley"szunnyadó balladának" nevezte [...] [ami] úgy tűnik, hogy szórakoztatásra, titilálásra, meghökkentésre tervezték. A csoport Spice debütáló albumának áttekintésében Dev Sherlock, a Yahoo! A Music Radio "fényes balladának nevezte, amelyre Mariah Carey büszke lenne ".

CD 1

01: 2 BECOME 1 [Single Version] - 4:05
02: 2 BECOME 1 [Orchestral Version] - 4:05
03: ONE OF THESE GIRLS - 3:33
04: WANNABE [Junior Vasquez Remix Edit] - 5:57

CD 2

01: 2 BECOME 1 [Single Version] - 4:05
02: 2 BECOME 1 [Dave Way Remix] - 4:01
03: SLEIGH RIDE - 3:18
04: WANNABE [Junior Vasquez Remix Edit] - 5:57

SLEIGH RIDE

Spice albumra készült, de nem sikerült belefoglalni az albumkészletbe. Ehelyett b-oldalú zeneszámként szerepeltek a „2 Become 1” kislemezén. Karácsonykor promóciós CD-t adtak ki. Az együttes mellett a dalt a Sounds of the Season '98 karácsonyi összeállítási albumán és a Jack Frost Movie Soundtrack-en is megjelent. A „Sleigh Ride” egy kétoldalas dal a „2 Become 1” UK Limited Edition CD2 és a japán CD single kiadásaiból. Karácsonykor, a „2 Become 1” kislemez előtti nappal, promóciós kislemezként is kiadták.
A „2 Become 1” című kiadás a csoport harmadik kislemezeként, 1996. december 16-án jelent meg, általában a zenekritikusok fogadták, és kereskedelmi siker volt. Három hétig az Egyesült Királyság Singles Chartjának tetején állt, és a csoport harmadik egymást követő chart-topperjévé vált, a második millió eladott kislemezük és az első karácsonyi számuk az Egyesült Királyságban. 1997 júliusában a dalt kiadták az Egyesült Államokban, a csúcspontja a Billboard Hot 100 negyedik helyén volt, és az Amerikai Hanglemezipari Szövetség (RIAA) aranyminősítést kapott. Hasonlóan nemzetközileg is fellépett, és bekerült az első tízbe az általa bevitt listák nagy részén. A dalt az Év Dalának nevezték az 1998-as ASCAP London Music Awards-on.

MAMA

Megjelenés: 1997. Március 3.
UK Helyezés: 01 (×3)
UK Eladás: $ 992,100

Spice Girls brit lánycsoport dala . Ezt a Spice Girls, Matt Rowe és Richard Stannard írta , és Rowe és Stannard készítette a csoport 1996 novemberében megjelent debütáló albumához, a Spice -hez . A "Mama" egy popballada, amely billentyűs hangszerekkel , ritmusgitárral , cselló , hegedű és szövegei az anyák és lányok közötti kapcsolatok gyermekkorukban megjelenő nehézségeivel foglalkoznak.
Kettős A-oldalként jelent meg a "Who Do You Think You Are" címmel, és az 1997-es Comic Relief hivatalos kislemeze lett . Nagy TV -je! videoklipet rendezett, bemutatta a csoport énekét a gyermekek és a saját anyjuk közönségének. Annak ellenére, hogy a zenei kritikusok vegyes véleményeket kaptak, a "Mama" kereskedelmi szempontból sikeres volt. A lemez negyedik kislemezeként 1997 márciusában jelent meg, és ez lett a negyedik egymást követő első számú kislemezük az Egyesült Királyságban, ami miatt a Spice Girls az első felvonás az Egyesült Királyság slágerlistáján, amelynek első négy kislemeze elérte az első helyet. Ez volt hiteles platina a brit fonográf Ipari(BPI). A kislemez nemzetközi szinten jól szerepelt, számos európai országban és Új -Zélandon elérte az első tíz, Ausztráliában pedig a legjobb tizenöt helyet.

Írás és inspiráció - A "Mama" -t a Spice Girls írta a dalszerző partnerekkel, Matt Rowe -val és Richard Stannarddal . A csoport és a duó közötti írási folyamatról szóló interjúban Rowe Mel B -nek tulajdonítja a dal koncepcióját. Az írás folyamán minden tag írt egy kis verset a hangstúdió másik sarkába, míg a refrént gitárral zongora körül fejezték be . Ezután a dalok végén a producerek hozzáadtak egy gospel kórusot, amely tele volt a csoport harmóniáival . Brown elmagyarázta a dal ihletését a Real Life: Real Spice The Official Story című könyvben : „Mama” -ot írtunk, amikor rossz szakaszon mentem át anyámmal. Az érzelmek valóban az, hogy anyád valószínűleg a legjobb barátod. Akár túlzottan védő anya, akár kissé taposóakna, bizonyos szempontból valószínűleg jobban ismer téged, mint te.
Ugyanebben a könyvben Melanie C tovább részletezte: "" A mama arról szól, hogy te milyen tehén vagy az anyukádnak, amikor a lázadó tinédzser szakaszát éled át. Aztán amikor egy kicsit idősebb leszel, rájössz, hogy bármi is volt ő csinál, ő csak azt tette, hogy a saját jó. és azt gondolja: "Istenem, én nagyon szörnyű.„ a »Mama« adták az Egyesült Királyság és Írország, mint egy dupla a-oldalas együtt” , akik Azt hiszed, hogy vagy "1997 márciusában, nemcsak a képregényes teletonra, hanem az anyák vasárnapjára is.

Kritika - A "Mama" vegyes kritikákat kapott a zenekritikusoktól. A Daily Mirror kritizálta a dalt, mondván: "Yuk! Nem akarjuk, hogy a Spice Girls nagyon édesek legyenek, de nagyon koncentráljanak a raunch -ra, és hagyják, hogy Daniel O'Donnell vigyázzon az anyukákra ."Dev Sherlock, a Yahoo! A Music Radio "fényes balladának nevezte, amelyre Mariah Carey büszke lenne ". dna Gundersen , az USA Today munkatársa elmondta, hogy a Spice című albumuk "assembly-line dance-pop", hozzátéve, hogy "csak a funky ' Say You Will There ' és a megható kukoricagolyó 'Mama' utal a mélységre".
A Spice című albumukban megjelent recenziójában Ken Tucker, az Entertainment Weekly- től "rettenthetetlenül bunkó balladának" nevezte, és hozzátette, hogy "valószínűleg megakadályozza őket abban, hogy Amerikában egyetlen slágerré váljanak ". Melissa Ruggieri, a Richmond Times-Dispatch munkatársa elmondta, hogy a dalban a lányok "napos énekesek, akik harmonizálnak a parfümös édességgel". Daniel Incognito, a Sputnikmusic munkatársa elmondta, hogy a "Mama" -ban a csoport "szívből jövő érzelmekkel énekel", és hozzátette, hogy "kissé amatőr éneküket a produkciós stáb hozza fel és tolja el, szépen harmonizálva egy felkavaró pophorogba ".

 

CD 1

01: MAMA [Radio Version] - 3:40
02: WHO DO YOU THINK YOU ARE [Radio Version] - 3:44
03: BABY COME ROUND - 3:22
04: MAMA [Biffco Mix] - 5:49

WHO DO YOU THINK YOU ARE

Megjelenés: 1997. Március 3.
UK Helyezés: 01 (×3)
UK Eladás: $ 992,100

 

Egy dal végzett brit pop csoport Spice Girls . Azt írta, a csoport tagjai Paul Wilson és Andy Watkins-ként is ismert abszolút -A csoport bemutatkozó albuma Spice , megjelent 1996 novemberében a dal erősen befolyásolja a korai 1990-es évek dance-pop , és egy nu-disco - stílusú ütem, amely a hetvenes évek végének zenéjéhez hasonlít. A dalszövegek a szupersztár életéről szólnak , és arról, hogyan kerülhet valaki csapdába a hírnév világában.
1997 februárjában a csoport megnyitotta a BRIT Awards díjat a "Who Do You Think You Are" címmel. A Union Jack ruha, amelyet Geri Halliwell az előadás során viselt, különböző újságok címlapjára került, és ma a Cool Britannia egyik legikonikusabb szimbólumaként emlékeznek rá . A "Ki gondolod, hogy vagy" az 1997 -es Comic Relief hivatalos kislemeze lett . Megjelent egy videó a Sugar Lumpokkal - a csoport szatirikus változata -, hogy pénzt gyűjtsenek jótékonysági célokra, és a kislemez összes eljárását felajánlotta.
A "Who Do You Think You Are" kereskedelmi és kritikai siker volt, Melanie Chisholm éneke dicséretet kapott a popzenei kritikusoktól. 1997 márciusában a " Mama " címmel dupla A-oldalú kislemezként jelent meg, és ez lett a csoport negyedik egymást követő kislemeze, amely az Egyesült Királyság Singles Chart listájának első helyére lépett, és ezzel ők lettek az első felvonás az Egyesült Királyság slágertörténetében, amelynek első négy kislemeze elérte az első helyet. Ezenkívül a brit fonográfiai ipar (BPI) platina minősítést kapott , és nemzetközi szinten is jól teljesített, számos európai országban és Új -Zélandon elérte az első tíz helyet, Ausztráliában, Franciaországban és Norvégiában pedig a legjobb húszat.

Háttér - 1994 decemberében a Spice Girls rávette korábbi menedzsereiket-apa és fia csapatát, Bobot és Chris Herbertet- , hogy a londoni Shepherd's Bush-ban , a Nomis Stúdióban kirakatot állítsanak fel iparági írók, producerek és A&R férfiak előtt. A résztvevők között volt a BMG Kiadó Mark Fox, a 80 -as évek új hullámának zenekarának, a Haircut One Hundrednek az ütőhangszere. A bemutató óta a Fox nem hivatalosan segített a csoportnak abban, hogy kapcsolatokat szerezzen az üzletben. 1995 májusában bemutatta a csoportot Paul Wilsonnak és Andy Watkinsnek - a dalszerzőknek és a produkciós duónak, az Absolute néven.. Fox felhívta a duót, és azt mondta nekik: "Nem fogjátok elhinni, de megértettem. Csak most léptek be az ajtón. Gyönyörűek, mindent kerestek. azonnal le."
Watkins emlékszik az első alkalomra, amikor meglátták a csoportot: "Láttam Mark Foxot. Aztán láttam, hogy ezek a kislányok ugrálnak és szaladgálnak. És úgy tizenhárom évesnek tűntek. Ez nem lehet ők. Dehogy!". Ennek ellenére a Spice Girlsnek sikerült lenyűgöznie őket. Játszottak néhány számot, de sem Watkins, sem Wilson nem kedveli őket különösebben, kivéve azt a dalt, amelyet a csoport Richard Stannarddal és Matt Rowe -val írt, "Feed Your Love" címmel, és a duó szerint "sötét és hűvös". A következő napokban leírtak egy dalszerző ülést.

CD 2

01: WHO DO YOU THINK YOU ARE [Radio Version] - 3:44
02: MAMA [Radio Version] - 3:40
03: WHO DO YOU THINK YOU ARE [Morales Club Mix] - 9:30
04: WHO DO YOU THINK YOU ARE [Morales Dub Mix] - 7:00

NAKED

Ez lett volna az ötödik dal kislemez az első albumról, Spice. Még megjelent rádiókba mint promó de Naked helyett megjelent Step to Me dal és a lányok elkezdek dolgozni a második albumon így ez a dal soha nem jelent meg. A dalt mind az öt lány, Andy Watins és Paul Wilson együtt írták. A koncerteken úgy néztek ki, mintha meztelenül ülnének a székeken, de egy testszínű ruhát viseltek. Ezt a dalt azután kezdték el írni, miután befejezték a Who Do You Think You Are című számot.