Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2001: Scream If You Wanna Go Faster

Megjelenés: 2001. Május 14.
Felvételek: 2000-2001
Műfaj: Pop
Hossz: 46:55
Kiadó: EMI
ProducerekRick Nowels, Gregg Alexander, Absolute, Stephen Lipson
Geri kronológia
Schizophonic (1999) Passion (2005)
Kislemezek az albumról
01: It's Raining Men
02: Scream If You Wanna Go Faster
03: Calling
2001. Április 30.
2001. Július 30.
2001. November 26.

Az angol énekes és a dalszerző Geri Halliwell második stúdió albuma, amelyet az EMI kiadott 2001. május 14-én. Album vezető kislemeze, It's Raining Men, amely Bridget Jones's Diary című film egyik dalaként is ismert. A kislemez világszerte nagy hírnévre tett szert, az Egyesült Királyságban az első helyen áll és a több mint 27 ország top 10-es csúcsán érte el a Halliwell eddigi legnagyobb slágerre. A dal elnyerte az Év Nemzetközi Éneke díját a 2002. évi NRJ Zenei Díjban. Azutáni kislemezek, "Scream If You Wanna Go Faster" és a "Calling" az Egyesült Királyságban nyolcadik és hetedik helyet értek el. Halliwell kiadta a "Calling" francia különkiadását, "Au Nom de L'amour" címmel. 2002-ben Halliwell ismét a BRIT-díjra jelölte meg, ezúttal a Legjobb Brit Nő Szólóművész és a Legjobb Brit kislemez "It's Raining Men".
Az album ugyanolyan sikeres volt, mint az előző, és világszerte több, mint 1,5 millió példányt adtak el.

Háttér: Az album tartalmazza a The Weather Girls "It Raining Men" (1983), amely Halliwell negyedik brit slágere lett az Egyesült Királyságban. A cím adó dal, a "Scream If You Wanna Go Faster" a Halliwell eddigi legrockosabb dala, és inspirálta, hogy az előző nyáron hallgatta a Led Zeppelin-t, közeli barátja, Robbie Williams ösztönözve. Halliwell kommentálta az albumot: "Mélyebben van értelme az alábbiakban, ha törődsz és úgy dönt, hogy megnézed. Néhány mély, mint egy pocsolya, mások fenéktelen gödör, mint egy kút".

Producerek: Az album producerei Nick Rowells, Stephen Lipson és Absolute voltak és számos európai és amerikai szövegíró is közreműködött a munkában. De mindegy, mennyien és kik segítettek, a végtermék összetéveszthetetlenül Geri: a szöveg, a zene, az előadás,a videók, még a lemezborító is az ő kreativitását és személyiségét tükrözi.

Oman Tour egy rövid turné volt, csak két koncert volt 2001. végén. Ez volt Gerinek az első turnéja. Ez volt az első olyan alkalom amikor Geri az egykori bandája, Spice Girls dalt énekelt el.

Dalok az albumról:

  • Scream If You Wanna Go Faster (Ordíts ha gyorsabban akarsz menni) - A cím már megvolt még mielőtt a számot írtam volna. Egyszerűen csak beugrott a fejembe – ez sokszor megtörténik. Arról szól, hogyan tudunk a hangulatunkon változtatni, az adrenalint felgyorsítani. Mindannyian kergetünk valamit, amitől szerintünk majd rendbe jövünk, legyen az a szex, a bevásárlás, sportautók vagy bármi más. Rick Nowells-sel írtam ezt a számot és egyszerűen egy hullámhosszra kerültünk. Tényleg a magáévá tette a gondolataimat. Éppen Led Zeppelint hallgattam és dúdolgatni kezdtem: ’Give me some give me some gasoline.’ A dal egyben bevezeti az album egyik fő témáját, a gyermeki lelket, azt a kreatív, játékos lényt, aki mindannyiunkban lakozik. Én is csak egy nagy gyerek vagyok, mint mindannyian és ezt nem akarom elveszíteni. Mindig lehetünk játékosak. szerintem a komolytalanság jó dolog.
  • Shake Your Bootie Cutie (Rázd a tested szívi) -  Ezt a dalt Gregg Alexanderral (New Radicals) írtam és valaki azt mondta, ez Gregg első olyan száma, ami nem hangzik New Radicals-osnak. Persze látszik hogy melyik részt ki írta. Ő annyira a bridge én meg annyira a háttér vagyok. Egy Ricky Martin koncert adta az inspirációt. Sokat kertészkedtem miközben írtam a szöveget. Iszonyú sok helyről veszem a szövegeimet anélkül hogy ezt észrevenném. Mint a ’shut up and dance’ sort egy lemezről szedtem, az ’I’m Mr Big, baby can you dig?’-et, pedig Mr Big-től a Sex In The City-ből. Aztán van benne egy rap is, ami meg kicsit Wham!-es. George még nem hallotta, de biztos vagyok benne, hogy nem bánja. Már 16 éves koromban írogattam mondókákat és még mindig a fejemben vannak.
  • Calling (Hívlak) -  Szerintem ez a legjobb dal a lemezen. Nagyon büszke vagyok rá, mert ez az eddigi legfelnőttebb dalom. A dallam nagyon gazdag. Hogy miről szól?… A vágyról, a romantikáról… azt hiszem nagyon romantikus lélek vagyok. Ibizán voltam, a holdat néztem és arra gondoltam, hogy valahol, valaki ugyanúgy a holdat nézi és ugyanazok az érzelmek és vágyak kavarognak benne – a lelki társam. A dal mintha egy kívánság volna. Peter Vetesse-szel írtam, aki zseni a zongorával. Némelyik akkord annyira gyönyörű volt, hogy még tovább ihletett hogy melódiák születhessenek belőle.
  • Feels Like Sex (Szexelni akarsz) - Azt mondtam az ’Absolute Boys’-nak: ’A szexről akarok írni.’ Mert már évek óta senki sem beszélt a szexről. De én valami pozitív üzenetet szerettem volna. A háttér így szól: ’If the mood is rude, then you’ve got the right attitude / you better get down, you don’t have to get undressed / just because it feels like sex.’ (Ha durva a hangulatod és megvan a késztetés, nyugizz le, nem kell levetkőzni csak azért mert szexelni akarsz.) Ismered azt az érzést, amikor kívánsz valakit de magadon tartod a ruháidat? Szerintem ez még szexibb is. Számomra sokkal izgalmasabb azt várni, mi jön most. És persze ez a biztonságos szex.
  • Circles Around the Moon (Körök a hold körül) -  Bármit is olvasok, úgy szívom magamba mint a szivacs. Egyszerre olvastam el mind a négy Harry Potter könyvet és teljesen magával ragadott. Ezt a dalt ez ihlette. Egy szerelmes dal és a nőknek szól. Nőknek írok és a meleg srácok is csatlakoznak. És ha bárki más is velem szeretne jönni, hát úgy is jó. Ez megint romantikus. A szövegeim mindig jelentenek valamit. Néha kissé zavaros, de aztán a következő sor megint kifejező.
  • Love is the Only Light (Szeretet az egyetlen fény) -  Ezt Jorgen Elofssonnal írtuk a konyhámban. Egy kislány szeretett volna egy ’sztárral’ – velem találkozni, de én úgy éreztem, mintha egy angyallal találkoztam volna. Hasonlított Audrey Hepburnre és szív és tüdőátültetésre várt. A dalt akkor írtam, miután párszor találkoztam vele – nagyon megihletett. Erőt éreztem felőle és tisztaság sugárzott belőle. Tudta, hogy csak egy pillanatig van itt és nagyon okos volt. Aztán meghalt, én pedig összetörtem. Mérges voltam Istenre. Megtanultam belőle, hogy nincs hatalmunk. Semmi értelme manipulálni a kapcsolatainkat, a munkánkat vagy bármit – csak úgy győzhetünk, ha nem harcolunk hanem a sorsra bízzuk magunkat.
  • Strenght of a Woman (Egy nő ereje) -  Ezt egy taxi hátsó ülésén írtam Los Angelesben. Ez az iráni sofőr úgy ment mint egy őrült én meg ezt a dalt írtam. Rick Nowells-szel dolgoztam rajta, hogy igazán hatvanas éveknek hangzzon. Azért került az albumra, mert minden benne van az én és a nők kapcsolatáról, ami nagyon fontos. A második versszak így hangzik: ’Hey girl I remember you, you’re not alone because I feel it too… / We’re running out of heroes, a good guy’s hard to find / Mr Perfect Wonderful is not on my mind. / You’ve got to do it.’ (Hé lány emlékszem rád, nem vagy egyedül, mert én is érzem, amit te… egyre fogyatkoznak a hősök, nehéz jó srácot találni, nem kell nekem Mr Tökéletes Csodálatos, nekünk kell véghezvinni.) Mi lányok, mind azt gondoljuk, hogy majd jön egy srác és az majd helyretesz. Élünk, szeretünk és tanulunk, de egyedül nem megy. Nekem sem megy. Szükségem van a női szolidaritásra, ezt már megtanultam, Ez a mi dalunk: a Serenity Sunday Sisterhood
  • Don't Call Me Baby (Ne hívj baby-nek) - Amikor 2000 októberében ezt a számot írtam, nagyon depresszív hangulatban voltam. Ez egy keserédes dal. Lehet, hogy közhely, de mindazt a fájdalmat amit az emberek – férfiak – okoznak nekem, produktív módon használom. Hál’ Istennek megvan ez a képességem. Aztán kijött a Madison szám és lelőtték a poént. Először meg akartam változtatni a címét ’Don’t Kill Me Baby’-re amit viccesnek tartottam, de később úgy döntöttem, meghagyom az eredetit. Az Absolute fiúk csinálták, de én pontosan tudtam, milyen hangzást szeretnék. Hallottam ezt a David Bowie számot a rádióban és azt szerettem volna hogy pont ugyanolyan fanyarul hangzzék, mint az. A Spice Girls ’Stop’-jához én írtam a hátteret és nekem ez a szám egyenes folytatása annak.
  • Lovey Dovey Stuff (Szerelmes Galamb cucc) - Amikor elmentem az Absolute srácokhoz és azt mondtam, hogy szeretnék egy reggae számot, kicsit összehúzták a szemöldöküket. De sok különböző reggae ritmust tanulmányoztam, és aztán találtam egyet, ami működik. A szöveg egyszerű, kedves és intim azokról a dolgokról, amik egy kapcsolatban vannak, de a fiúk és lányok különbségéről is beszél: ’I do smooth and you do rough, I used to think that you at tough – but you are not.’ (Én finom vagyok, te durva, először azt hittem kemény vagy – de nem.)
  • It's Raining Men (Esik az eső emberek) - Imádtam a Bridget Jones-t. Olvastam mind a két könyvet. Tulajdonképpen én vagyok Bridget Jones. Annyian vagyunk ezzel így. Így aztán amikor felkértek, hogy csináljam ezt meg a filmhez, olyan volt mint egy ajándék. Először azt hittem, csak a film zenéje lesz, de aztán meghallották a dalt és azt mondták legyen belőle single. Már készenálltunk, hogy a ’Feels Like Sex’ kerüljön ki első single-ként de ez annyira jó kifogásnak bizonyult, hogy felvehessem a lábszármelegítőket. És élveztem is. Általában ha valaki feldolgozást csinál, az ijesztő szokott lenni, de szerintem ez legalább annyira jó, ha nem jobb mint az eredeti. Steve Lipson remek munkát végzett és imádom a vonósokat. A vokális részen rohamtempóban vágtattunk át, mert sürgősen kellett nekik. Szinte ironikus: egy évig vért izzadtunk az albumommal aztán az első singlem-be meg belerakunk egy összecsapott vokált. A videó is nagyon gyorsan készült. A Fame és a Flashdance dolog az én ötletem volt, mert ezeken nőttem fel. És olyan rendezőket használtunk (Jake & Jim) akik korábban még nem dolgoztak ekkora költségvetéssel, mint mi. Így aztán elég kockázatos volt, de tökéletesen megoldottuk. Szeretek lehetőséget adni tehetséges művészeknek; a Look At Me videómon szerkesztőként dolgoztak velem. Megmutatták nekem mit tudtak csinálni hétezer fontból és teljesen le voltam döbbenve.
  • Heaven and Hell (Being Geri Halliwell) (Pokol és Menny Geri Halliwell-nek lenni) -  Ezt Jorgan Elofssonnal írtam, aki a Love Is The Only Light’-on is dolgozott. Az egyik dal nagyon spirituális, a másik pedig nagyon az egóról szól – nem is lehetne ennél ellentétesebb dolgokat találni. Ő találta ki az alaptémát és a hátteret. Az ő ötlete volt, nem az enyém. Én csak beültem a süketszobába és beszéltem a hírnévről. A tapasztalataimat felhasználva vizsgáltam meg, milyen manapság híresnek lenni. Rob (Williams) imádja. Have a drink – alcoholic. / Grab your coat – shopaholic. / Have a bite – anorexic. / Intelligent? I’m dyslexic. / Feeling happy – Could be gay. / Maybe, not today. / So you think you want to be famous, so you think you want to drive my car / Don’t you know you’ve got to be shameless if you want to be a star? / 15 minutes show me what you’re made of / 15 minutes what are you afraid of? / 15 minutes I’ll show you the trade-off / It’s heaven It’s hell being Geri Halliwell.’ (Igyál egyet – alkoholista, Kapd fel a kabátod – Vásárlásmániás, Harapj valamit – anorexiás, Intelligens? Diszlexiás vagyok. Jól érzed magad – lehet hogy meleg, de nem ma. Szóval híres akarsz lenni, szóval az autómat akarod vezetni, ha nem tudnád arcátlannak kell lenned, ha híres akarsz lenni, 15 perc, na mutasd meg miből gyúrtak, 15 perc, na mitől félsz?, 15 perc megmutatom mi az ára, menny és pokol Geri Halliwellnek lenni.)
  • I Was Made that Way (Így születtem) - Ez a dal a hallgatóságomnak szól. Bevallom, hogy néha rosszkedvű vagyok és visszás, de remélve hogy mindezen ellenére is szeretnek. De egy férfinak, egy partnernek is szól. Nagyon kedves kis dal, ami így szól: ’I’m just like the weather / Never the same / I can’t help it / I was made that way.’ (Olyan vagyok, mint az időjárás, sohasem ugyanaz, de nem tehetek róla, így születtem.) De van egy másik része is, ami ezt mondja: ’when I say goodbye I want to stay’ (amikor elköszönök, még maradni szeretnék.) Mind ilyenek vagyunk. Néha nem tudom kimondani, amit valóban gondolok – nemet mondok, de igent gondolok. És remélem a többi nő is azonosulni tud ezzel.

Törölt Dalok:

¤ C’Est La Vie Baby
¤ Dare You To Be Happy
¤ Fooling Nobody
¤ I’m Still Standing
¤ My Song

Dallista
01 Scream If You Wanna Go Faster Írók: Geri, Rick Nowels
Producerek: Rick Nowels
Hossz: 3:38
02 Shake Your Bootie Cutie Írók: Geri, Gregg Alexander, Rick Nowels
Producerek: Gregg Alexander, Rick Nowels
Hossz: 4:02
03 Calling Írók: Geri, Peter John Vettese
Producerek:
Stephen Lipson
Hossz: 4:25
04 Feels Like Sex Írók: Geri, Andy Watkins, Paul Wilson, Tracy Ackerman
Producerek: Absolute
Hossz: 3:29
05 Cricles Round the Moon Írók: Geri, Andy Watkins, Paul Wilson, Tracy Ackerman
Producerek: Absolute
Hossz: 3:59
06 Love is the Only Light Írók: Geri, Stephen Lipson, Jorgen Elofsson
Producerek: Stephen Lipson
Hossz: 3:26
07 Strenght of a Woman Írók: Geri, Rick Nowels
Producerek: Rick Nowels
Hossz: 4:03
08 Don't Call Me Baby Írók: Geri, Andy Watkins, Paul Wilson
Producerek: Absolute
Hossz: 3:42
09 Lovey Dovey Stuff Írók: Geri, Andy Watkins, Paul Wilson, Tracy Ackerman
Producerek: Absolute
Hossz: 3:37
10 It's Raining Men Írók: Paul Jabara, Paul Schaffer
Producerek: Stephen Lipson
Hossz: 4:18
11 Heaven and Hell (Bein Geri Halliwell) Írók: Geri, Stephen Lipson, Jorgen Elofsson
Producerek: Stephen Lipson
Hossz: 3:35
12 I Was Made that Way Írók: Geri, Peter John Vettese
Producerek:
Stephen Lipson
Hossz: 4:47
B-Side Dalok
Brave New World Írók: Geri, Peter John Vettese
Kislemez: It's Raining Men (2001)
Hossz: 4:10
New Religion Írók: Geri, Andy Watkins, Paul Wilson
Kislemez: Scream If You Wanna Go Faster (2001)
Hossz: 3:35
Breaking Glass Írók: Geri, Peter John Vettese
Kislemez: Scream If You Wanna Go Faster (2001)
Hossz: 3:57
Getting Better Írók: Geri, Peter John Vettese
Kislemez: Calling (2001)
Hossz: 3:18
Destiny Írók: Geri, Rick Nowels
Kislemez: Calling
(2001)
Hossz: 3:33

 

Cikkek

Dalszövegek

2018.02.05

 

Kislemezek

2017.05.23